Když se Mercedes-AMG C63 S naposledy pokusil ohrozit BMW M4 ve verzi Competition, dostal slušně naloženo. Může jeho nejnovější verze zvrátit tento souboj přetáhnout vítězství na svou stranu.

Mercedes-AMG C63 S vs. BMW M4 Competition

Tohle vypadá jako automobilový ekvivalent bavorské hospodské rvačky. Roztržka v boční uličce dvou pivem nalitých Němců ze sousedních měst. V černém rohu je znepokojivě hrozivý a nedávno vylepšený Mercedes-AMG C63 S Coupé, jehož agresivní postoj vycházející z pořádně vytažených lemů blatníků znamená, že rozhodně nebudete chtít drcnout do jeho napěněného ležáku. V opačném a rovněž černém rohu stojí aktuální BMW M4 s paketem Competition, které na rozdíl od hromady svalů AMG přidává spíše svůj proslulý atletický talent jako pouliční bojovník přes spálené gumy. Ještě vteřinku, meine Herren.

Když se tito soupeři potkali v našem dřívějším supertestu, přičemž je tehdy doprovázelo také zbrusu nové Audi RS5, bylo to AMG, které svým zjevem a úchvatnými technickými parametry slibovalo nejvíce a vyhrožovalo, že zcela vymaže oba soupeře na běžných silnicích, okruhu i při sprintu na rovince. Jenže ať jsme se na to dívali jakkoli a posuzovali čas na kolo nebo hodnotili zadostučinění na okreskách, mnichovské „eMko“ opakovaně bralo body Mercedesu tak dlouho, dokud z tohoto klání nevyšlo se snadným vítězstvím v kapse. Také díky tomu se BMW stalo jedním z tichých hrdinů roku 2017. Auto, které nás všechny tak trochu překvapilo tím, že jsme si k němu až na sklonku jeho kariéry dokázali vybudovat tak silnou emoční vazbu. A pravě nyní nastal čas zjistit, jestli v polovině životního cyklu modernizované AMG dokáže napravit rovnováhu sil. 

Musím říct, že opravdu netrvalo dlouho, než C63 S ukázalo své kouzlo. V což s ohledem na cenovku tohoto konkrétního vozu 92 223 liber (s karbon-keramickými brzdami, kovanými koly a spoustou další výbavy významně překonávající základní částku 78 078 liber) pochopitelně doufáte. Nicméně AMG má v sobě skutečnou nefalšovanou přitažlivost, která překonává poněkud skromnější kořeny třídy C a vzbuzuje důvěru i při takové ceně. Je to auto, u kterého se neovládnete a na parkovišti se za ním jednoduše budete muset otočit. Automobilový superhrdina s oblečením nebezpečně napnutým bujnou silou 510 koní a točivým momentem 700 Nm. V době, kdy se všichni nervózně ohlížíme přes rameno a vyhlížíme výkonné elektromobily s jejich závratnými parametry a dynamikou, ale na druhou stranou i chybějící duší, je C63 S krásným, téměř až tragickým anachronismem nabízejícím vzrušení, které se zdá být skoro ilegální a příliš benevolentní. Něco, co je možné vychutnat si, dokud to ještě jde.

Foto: Malcolm Griffiths

Více si můžete přečíst v magazínu evo 053