Toyota nedávno představila již čtvrtou generaci modelu Yaris, který s aktuálně nabízeným modelem nemá prakticky nic společného. My jsme měli k dispozici Toyotu Yaris dosavadní třetí generace v nově nabízené specifikaci GR-sport.

Model Yaris je osvědčený druh. První vůz pod tímto označením se objevil již před dvaceti lety, v roce 2005 následovala druhá generace a konečně v roce 2011 dosavadní třetí. Ta v průběhu let prodělala dva facelifty a dosud kraluje jako druhý nejmenší model značky Toyota.

Současný Yaris je nabízen se třemi druhy pohonu o výkonu od 69 do 11 koní. Vyjma verze GRMN, která vznikla v limitovaném počtu pouhých 400 kusů. My jsme měli k dispozici klon tohoto modelu, alespoň pokud jde o označení a některé prvky výbavy. Toyota Yaris GR-Sport je poháněna výhradně hybridním systémem, jehož základem je atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru doplněný elektromotorem. Celkový výkon systému je rovných 100 koní, které jsou prostřednictvím bezestupňové převodovky e-CVT přenášeny na kola přední nápravy. Dynamické vlastnosti jsou průměrné, stovku je vůz schopen dosáhnout za 11,8 vteřiny a pak pokračovat až do rychlosti 165 km/h. Mnohem zajímavější je spotřeba paliva. Kombinované hodnoty 3,3 litru se nám dosáhnout nepodařilo, ale při běžném ježdění po Praze, po dálnici i silnicích všech třech tříd ji lze udržet okolo čtyřlitrové hranice. A to je to, na co se v dnešní době hraje.

Foto: Ivo Wartalsky

Více si můžete přečíst v magazínu evo 053