Outlander patří ke stálicím kategorie SUV. Kromě verze s atmosférickým čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 150 koní je nabízen i jako plug-in-hybrid s motorem 2.4 MIVEC o výkonu 135 koní a se dvěma elektromotory o výkonu 82 a 95 k. S Outlanderem PHEV jsme najezdili téměř tisíc kilometrů.

Především je třeba uvést, že automobilka Mitsubishi byla mezi prvními, která se sériovým plug-in-hybridním automobilem přišla. Stal se jím v roce 2013 právě Outlander. Zamířil více než do půl stovky zemí světa a úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat. Od roku 2015 se stal celosvětově nejprodávanějším vozem kategorie PHEV a postupně byl vylepšován. Mitsubishi Outlander posbíral v mnoha zemích řadu ocenění. Tomu odpovídají i prodeje, v loňském roce se jen v Evropě prodalo téměř třicet pět tisíc vozů Mitsubishi Outlander PHEV.

Vždy, když máte možnost, je třeba vůz dobít, a pak je možné docílit neuvěřitelně nízké spotřeby benzínu. Udávaná hodnota 2 l je sice z říše snů, ale v kombinaci s jízdou na elektrický pohon a využívání spalovacího motoru se lze dostat ke čtyřem litrům na sto kilometrů jízdy. Pouze na elektromotory ujede vůz okolo 40 kilometrů. Na 80 % dobijete baterie z rychlonabíječky za 25 minut, z běžné sítě 230 V na 100 % za 5,5 hodiny.

Výhodou zatím je, že než úředníci tuto možnost zruší, můžete stát na modrých a fialových zónách bez jakéhokoliv omezení, které vám umožňuje registrační značka začínající písmeny EL. Kombinovaný výkon soustavy je 224 koní, které umožňují slušnou dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Mitsubishi Outlander PHEV za 10,5 vteřiny, udávaná nejvyšší rychlost je 170 km/h. Ryze v elektrickém režimu dokáží elektromotory rozpohybovat dvě tuny vážící SUV na 135 km/h, ale pak zásoba z baterií rychle mizí. Proti benzínové verzi je výrazně lepší průběžné zrychlení.

Foto: Ivo Wartalsky

Více si můžete přečíst v magazínu evo 054