Nový Lexus UX doplňuje řadu crossoverů nebo chcete-li SUV stejnojmenné značky. K dispozici ho můžete mít v mnoha variantách, my jsme jezdili hybridní čtyřkolkou ve verzi F SPORT. 

Lexus UX vychází z platformy poprvé použité u Toyoty C-HR. Malý Lexus tak vhodně doplňuje větší SUV NX a modely RX a RX L. Kompaktní UX atraktivního designu typickém pro prémiovou značku je 4,5 m dlouhé a je nabízeno se dvěma typy pohonů. Jednak se zážehovým dvoulitrem a výkonu 171 koní, nebo stejnou jednotkou doplněnou o elektrický motor. V tomto případě je výkon soustavy 184 koní. My jsme jezdili čtyřkolkou v Lexus UX 250 h E-FOUR ve výbavě F SPORT, která patří k nejatraktivnějším. 

Ta kromě jiného zahrnuje elektricky stavitelná sportovní sedadla v našem případě v červeném odstínu, volant, přístroje, pedály a další prvky interiéru F-SPORT. Zvenčí se sportovní UX v této výbavě odlišuje například vřetenovitou maskou chladiče a osmnáctipalcovými koly F SPORT. Cena této verze je 1 250 000 Kč, prvky na přání jsou metalíza, střešní okno, či navigační systém. Nabízí se ještě vyšší verze F SPORT TOP za 1 450 000 korun s výbavou rozšířenou o kožené čalounění, pamět sedadla řidiče, elektricky nastavitelný volant, navigaci s displejem 10,3“ či prémiový audiosystém Mark Levinson.

Foto: Ivo Wartalsky

Více si můžete přečíst v magazínu evo 053