Pořádně vyzkoušet nový vůz, nebo se rovnou zamilovat? Jaguar ví, jak nás udělat šťastnějšími – testovací trasa s novým Jaguarem F-Type nás provedla přes půl Portugalska.

My nadšenci jsme prostě srdcem i duší řidiči. Milujeme rychlost, neomezovanou jízdu za svobodou. Nejradši při pilování ideálních průjezdů prázdnou okreskou nebo zkoušení hranic přilnavosti (a toho, co je za ní) na okruzích. A to je důležitý moment. Z některých prezentací mám pocit, že by z nás zástupci automobilek chtěli mít spíš tabulkáře, a i když nám dají k volantu přičichnout, prakticky si odnášíme jen dojem z luxusního hotelu a rýmu z klimatizace v letadlech. U Jaguaru ale vědí, jak dělat akci pořádně. 

I proto trasu pro prezentaci nového F-Type připravil tým testovacích jezdců, i proto jsme z Porta zmizeli po dálnici a pokračovali na západ, do hor. Údolím řeky Douro, podél vinic a dál po slavné silnici 222. Únava z dlouhých letů jako mávnutím kouzelného proutku zmizela a my se řítili prázdnými okreskami s větrem o závod. 

Ideální cesty pro modernizovaný F-Type, pořádný britský sporťák a důkaz, že značka Jaguar žije a umí nabídnout to pravé potěšení. Z hlediska vzhledu prošly největší proměnou světlomety – přední, úzké LED nesou světelný podpis ve tvaru písmene J, zadní zase tvarem odkazují na „šikanu“ jako v případě elektrického I-Pace. Nepatrného zvětšení masky chladiče a decentního přepracování nárazníků si všimnete až při bližším zkoumání, v mém případě se sklenkou šampaňského před hotelem Seixo Boutique Hotel poblíž vesnice Fundão. Bývalý františkánský klášter, nyní vkusně přestavěný na luxusní hotel & spa, je ideálním prostředím ke sdílení dojmů z nového vozu. 

A také k zábavné prezentaci designu, při které vznikají skici klasických modelů XK a E-Type, tvořící inspiraci aktuálnímu F-Type. Zatáhnutí za vysouvací kliku je prvním předpokladem ke vstupu do světa, který nebudete chtít opustit. Interiér F-Type netřeba představovat, je typickou ukázkou toho, jak má vypadat vnitřní prostor luxusního GT. O oblíbených prvcích typu vysouvacích výdechů topení uprostřed palubní desky nebo skvěle padnoucího volantu se netřeba zmiňovat, novinky v oblasti moderních vychytávek reprezentuje hlavně digitální přístrojový štít o velikosti 12,3 palce, schopný zobrazit třeba i funkční inovovanou navigaci. Mám raději klasické „budíky“, ovšem tento způsob vkusně zapracovaného displeje (s dalším citlivě zapuštěným do palubní desky) mně ničím nevadí. Nový info- a zábavní systém je přehledný, rychlý a obecně mně také ničím nevadí. Nové jsou i některé materiály, zejména pak kombinace různých efektních barev koženého čalounění.

Foto: Jaguar

Více si můžete přečíst v magazínu evo 054