BMW řady 7 patří k vrcholným sedanům nejvyšší řady. Řadí se tak zhruba k půltuctu evropské elity, jež nabízí kromě špičkových technologií i obrovskou dávku prostoru, včetně zadních sedadel. Odvozená limuzína BMW Alpina B7 s dovětkem Long-Wheelbase AWD jde ještě dál.

Krásná zelená Alpina B7 na příplatkových jednadvacetipalcových kolech, a ty na vůz jednoznačně patří, mě uchvátila na první pohled. „Ne abyste mi to někde odřel,“ mi vzápětí řekl její uživatel, spolumajitel společnosti Invelt, která má v Čechách pro vozy z Buchloe výhradní zastoupení. Přistoupil jsem k vozu jako v rukavičkách. Mimochodem, jedny parádní dosud nenošené někde mám, dostal jsem je kdysi v polovině devadesátých let na prezentaci kupátek a roadsterů Alfa Romeo. Do Alpiny by se teď parádně hodily.

Po nastartování vidlicový osmiválec krásně přede a já si uvědomuji, že svým výkonem překonává i dvanáctiválec 6,6 litru, montovaný do BMW 750iL a samozřejmě i do značky Rolls-Royce, která pod křídla BMW patří. Odpověď na otázku, proč i malovýrobce Alpina nepoužil motor V12, je jasná. V Buchloe vyrábějí zhruba 1500 vozů deseti různých typů ročně, přičemž BMW Alpina B7 tvoří jen malou část. Přepracovaný osmiválec 4,4 litru tak našel své uplatnění kromě modelu B7 i v B5 a nově i v připravovaném velkém SUV XB7.

Jeho výkon vzrostl z původních 530 koní na 608 k, točivý moment ze 750 Nm na 800. Pro upravený motor je jako stvořená rovněž přepracovaná osmistupňová automatická převodovka ZF s možností manuálního řazení. K dispozici je tak automat v komfortním i sportovním módu, kdy motor pustí do vyšších otáček, ale i manuální možnost řazení. V manuálním režimu lze přitvrdit na Sport+, nebo zcela vypnout stabilizaci DSF. Co se týče transmise, Alpina B7 je dodávaná jako čtyřkolka s dělením výkonu mezi kola zadní a přední nápravy podle adhezních podmínek. Podvozek má vzduchové odpružení a opět lze volit mezi několika módy jeho tvrdosti. Mohutná je i brzdová soustava, která má za účel superrychlou a přes dvě tuny vážící limuzínu zastavit. Velikost kotoučů brzd obou náprav se blíží 400 milimetrům.

Foto: Ivo Wartalsky

Více si můžete přečíst v magazínu evo 054